Då var det dags igen.

Två veckors ledighet har verkligen gått fort, dagarna har bara flygit förbi. Idag var det dags igen, kl 6.00 skulle min väckarklocka iaf ringa, vilket den inte gjorde. Tur var att jag hade legat på spänn hela natten för att inte sova över, så jag var vaken då klockan skulle ha ringt. Kanske kände på mig att något var tokigt?
Första jobbdagen började inte bra iaf. Känns som att allt bara har strulat. Det började med väckarklockan, Leo vaknar precis när jag ska gå hemifrån så att jag måste stressa ut med honom. Han som har blivit så duktig på att hålla sig och gå själv hela vägen ut skulle självklart inte klara av det just idag utan släppa en läcka i trapphuset!! (Leo brukar sova som en stock annars när jag går till jobbet tills jag kommer hem på lunchen och vilja gå ut då, men inte idag såklart..)
Väl på jobbet gick allt i halvfart och pricken över i:et så var det sol hela dagen. TOPPENDAG!

Ledigheten har jag tillbrigat i Leksandsommarland, ute med båt/vattenscooter, besökt familjen, bad, grillning, avkoppling, pysslat och donat hemma mm. Har för övrigt fått helt underbara nya grannar, gjort en god gärning och bråkat med Telia ett x antal gånger. För att sammanfatta en lång historia, så behöver jag bara säga att vi fick vårat internet att fungera 3 veckor efter inkopplingsdatumet med en jävla massa strul på köpet. Den goda gärningen var att jag och Erik kom körandes vid Läkerolarena då vi ser en plånbok på vägen. Snälla som vi är ringer vi upp killen som inte bara har tappat plånboken nyligen, utan är helt övertygad om att han fortfarande har den i bakfickan. Vilket det visar sig att han inte hade. Glada miner blev det på dem när vi möttes för att lämna tillbaka plånboken. Jag tycker om känslan när man gör någonting snällt. Om man bortser från telia och lite dåligt väder så är jag nöjd med min ledighet.

Nu ska jag gå ner och göra lite nytta, dvs gå ner i tvättstugan och tvätta klart. Ska sedan måla om våran soffa till uteplatsen en sista gång så att den blir klar någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0