Tuffa tider.

I de här tidern glädjer jag mig åt min ångest jag fick två veckor innan gymnastiet skulle börja när jag valde att utbilda mig till undersköterska istället för att gå hantverk. Två veckor innan vi skulle börja skolan fick jag mig en riktig funderare på vad jag skulle göra efter skolan då det slog mig att jag inte skulle vara någonting efter jag hade gått klart hantverk så jag valde att gå omvårdnand och plugga till undersköterska istället. Hade jag gått hantverk hade jag gått någonting jag tycker är roligt, men möjligheterna för att ha ett jobb dess mindre. Dessutom är hantverk någonting jag kan syssla med på fritiden, vilket jag redan gör. Som undersköterska däremot kommer det alltid behövas folk, på hemtjänsten, sjukhuset, boende eller personlig assistent. Det kommer alltid behövas folk inom vården, iaf timvikarier. Det var det som fick mig att ta beslutet att byta linje, jag ville ha en färdig och säker utbildning i grund och botten när jag var klar med skolan att falla tillbaka på. Jag är glad att jag gjorde det valet i dagens läge.

Jag hörde precis på nyheterna att Ericsson i Gävle ska lägga ner. Tydligen ska 856 stycken anställda varslas. Det är sjukt mycket folk som kommer bli arbetslösa. Jag har 4 stycken närstående som blir drabbade. Det kommer nog att gå bra och lösa sig ändå i deras fall, men jag lider med de som har nybyggda hus, skulder osv. De stämmer det de har sagt, det är tuffa tider nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0