Då var det dags igen.

Var ett tag sen jag uppdaterade sist, men som jag tidigare har jag sagt så är det rätt vanligt när det gäller mig. Jag är ju som sagt en periodare.

Vad har hänt sedan jag uppdaterade sist då?
Halloween blev bara lugn för mig och Erik. Jag jobbade först till 20,00 då vi sedan åkte till gravar och tände ljus.
Jag gillar inte kyrkogårdar i vanliga fall, men jag måste säga det att på Halloween är det verkligen fint.
Däremot blev både jag och Erik riktigt förbannade då vi var och tände sista ljusen. Inte alls långt ifrån oss kom det en familj med tre barn och en hund. Hunden gick så fint så det gjorde ingenting, men barnen. De sprang kors och tvärs över gravarna och skrek för en hel barnklass. Kalla mig löjlig, men jag tycker att man ska visa respekt för de döda när man är på en kyrkogård. De ska väl åtminstonde få vila i graven?

För övrigt har vi bestämt ut-/inflyttningsdatumet på lägenheten. F.om. 1 januari tar den nya familjen över. Tur för oss så har de precis hängt upp en lapp i trapphuset med att f.o.m 1 januari kommer de att höja hyran igen. OTUR!

Jag har även tagit mig i kragen och lämnat in ansökan om att plugga till våren. Tänkte plugga upp matte B så att jag kan ta mig vidare inom något annat. Matte B behövs ju nästan till allt man söker. Har haft lite funderingar om att läsa företags ekonomi senare, vi får se vad det blir.

Nu sitter jag med en spinnande Berra i knät och en snarkande Leo som ligger på mina fötter och väntar på att Erik kommer och hämtar upp mig så att vi ska åka ut till Mårdäng en stund. Där bjuds det på bogfläsk, potatis och löksås. Någonting som jag bara kopplar till mina gamlingar, men upp till bevis om det är så gott som mina gamlingar säger att det är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0