Periodare.

Ja, jag skulle verkligen vilja kalla mig själv för en periodare med det här att uppdatera bloggen. Vissa stunder blir det att jag skriver många inlägg och ibland kan det dröja veckor emellan. Det är bara inse det, sådan är jag.

Vad har hänt på sista tiden då?
För det första måste jag berätta att vi har fått utökning i familjen igen. Den här gången med lilla Berra. Vi var ute hos pappa och fikade för att Berit hade fyllt år när grannens kattungar kommer ut och leker. Jag fastnade för Berra på en gång och nu är han en i familjen! Det gick lite sådär att komma hem och visa Berra för Leo. Lite sura protester har det varit, först från kattens sida sedan från Leo men nu är de vänner :) Jag och mina tre grabbar sover t.o.m i samma säng om nätterna ;)

Karin är hemma från Barcelona och har spenderat några nätter på våran soffa, lovely. I söndags medans det regnade som mest och vi båda två skakade av kyla ringer hennes karl som är kvar i Barcelona och berättar att han har legat på standen i 32 graders värme och druckigt öl under dagen. KUL FÖR HAN DÅ! haha

Löshåret mitt rök i måndags det med och i tisdags var jag till frissan och klippte till håret. Nu ska jag nämligen ha mitt egna hår. Ska försöka låta håret vila fram till jul. Försöka. Vi får se hur det kommer gå, eftersom jag har haft löshår konstant i fyra år snart men nu jävlar.

I onsdags var det kalas med pajer och allt där till hemma hos oss eftersom Erik fyllde år. Jag gillar kalas, tycker det är mysigt att träffas familj och vänner. Grattis igen älskling :)

Slutligen kan jag väl berätta att det har varit en rätt så händelserik dag för mig och Erik idag. Halv elva idag började vi rulla mot Falun för att se Erik och Mårtens origenteringstävling. Platsen för tävlingen var verkligen bra planerat måste jag säga, i slutet av en kohage och i början av en skog!! Väldigt trevligt att traska fram till start och mål i lera som var utblandat med koskit. Fy fan. Det gick rätt så bra för Erik och Mårten iaf, hoppas det går bra imorgon med. Tyvärr fortsatte min och Eriks otur på vägen hem, när oljelampan helt plötsligt började varna. Det var bara att stanna vid första bästa mack, där vi upptäcker att vi har 100 kr på oss. Hur skulle vi lösa det här då? En tom oljetank, inge pengar och pricken över i:et knappt något batteri på mobilen. En timme senare kunde vi rulla ifrån macken i Hofors för att det tack och lov fortfarande finns snälla människor. Hon på Statiol skulle ha en ros i tidningen! Slutet gott, allting gott. Nu är vi hemma under tak iaf och snart ska jag ta ett varmt bad och mysa under täcket. Det är ju sånt väder idag, filmväder.


Ingen är som du.


Inte så vidare bra bild, men det här är lilla Berra iaf :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0