Bara i mina drömmar.

Vid elvatiden iförrgår natt låg jag Erik och Lina och tittade på film, när jag reagerade på att det luktade varm plast. Med tanke på att Erik några gånger har glömt spisen på trodde jag på en gång att det var pågrund av någonting sånt det luktade. Vi gick husesyn alla tre, men kunde inte hitta något som luktade. Det dröjde inte länge innan Erik ropar upp mig och vi ser att det är som en svag, svag dimma på hela uteplatsen. Den där omtalade magkänslan satte verkligen igång på mig och jag tyckte det var bästa att höra med grannen om det bara är vi som inbillar oss eller om det verkligen är något som luktar. Grannen höll med på en gång om att det är någonting som luktar fel och med tanke på att vi får ha ljuslyktor på våra enskillda uteplatser började vi gå runt och kika om det kunde ha varit någon sån som hade blivit för varm. Det dröjde inte länge innan vi såg att på kortsidan vid oss stod ett fönster öppet ca två cm där teglet hade börjat blivit svart och det kom små, små rökmoln ifrån. Det är svårt att beskriva känslan man fick när man verkligen inser vad det är som händer. Inser att det brinner i lägenheten. Allt fler har nu börjat reagera att det luktar och kommer ut ur lägenhetern. Vid det här laget är brandkåren redan kontaktad och påväg, men vi letar reda på vilken lägenhetsdörr som hör till lägenheten för att underlätta för bandmännen. Det var inte speciellt svårt att hitta dörren kan jag säga, eftersom det även här pyrde ut rök. Brandkåren kom snabbt och fick ut en 80årig tant som bodde i lägenheten med hjälp av några killar som jobbar nere i resturangen tydligen. Idag i tidningen kunde man läsa att hon hade svåra rökskador, men att läget var bra med tanke på omständigheterna. Tydligen hade branden startat pågrund av ett ljus inne i sovrummet. En sak som slog mig under natten var att vi inte har någon brandvarnare hemma. Det ska införskaffas, ska ringa till Norrvidden och säga åt de att komma och sätta upp en. Hemskt att vi inte har någon med tankte på att det är Norrviddens skyldighet att det ska finnas i varje lägenhet, vilket jag tvivlar på att det gör.

Jag hade iaf aldrig kunnat tror att jag skulle vara med om en sån här händelse. Det har bara funnits i mina drömmar att det skulle börja brinna i huset där jag bor, men nu har det hänt. Jag är glad att tanten klarade sig, har haft många funderinga på hur det gick med henne. Vi drabbades inte av några rökskador som tur var, hade inte vart roligt att ha brandlukt i hela lägenheten.


Den här bilden har jag tagit från våran balkong idag, som ni ser
så är det inte långt ifrån oss lägenheten brann.


Kommentarer
Postat av: Pety

tack gumman :)

2009-09-29 @ 19:16:43
URL: http://oktoberbebbe.blogg.se/
Postat av: emma

Mikkis din lilla skithög, såg du inte mitt sms? Men tur att du rapporterat om branden här i alla fall då=P Puss på dig kompis, hoppas du mår bra!!

2009-09-29 @ 19:40:44
Postat av: elin

det luktade verkligen sjukt mkt rök när jag kom till jobbet dagen efter.. fattade inte varför först men fick höra att det har brunnit.. sjukt läskigt ju, tänk om hela huset hade brunnit upp!

men tur att stackars tanten klarade sej iaf! och att NI klarade er :) och att våran salong klarade sej :P



tappade förresten bort er på slick i lördags.. hade ni trevligt? :)

2009-09-30 @ 11:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0